۱۳۹۲ تیر ۱۹, چهارشنبه

راه حل کم هزینه




راه حل کم هزینه

برای به زیر کشاندن اسلام سیاسی در ایران و ترکیه باید ارتش و نیروهای نظامی ملی با حمایت ملت های ایران و ترکیه از الگوی مصر بهره برداری کنند و کشورهای ایران و ترکیه را از فرو رفتن هر چه بیشتر در گنداب اسلامی و متلاشی شدن باز دارند.
یادمان باشد که دو ملت همسایه ایران و ترکیه بعد از جنگ جهانی اول برای عبور از باتلاق اسلامی و حکومت های عقب مانده و ضد تاریخی با دو سردار و سپهسالار ارتشی به میدان آمذند و خلافت در ترکیه و دودمان قارجاریه خویشاوند مصدق السلطنه را در ایران در قعر تاریخ فرو بردند و جرقه های امید و پیوند خوردن به قاقله ی پیشرفت اجتماعی در همه سویش را در جای جای وطن، آتش و روشنایی افروختند.
بی هیچ گفتگو تاریخ ایران و ترکیه با رضا شاه بزرگ، محمد رضا شاه ایراندوست و کمال آتا تورک از پس ماندگی ها عبور کرد و شهروندان ایران و ترکیه شخصیت را بخشیدند.
هرچند این دو کشور در ادامه راه، پیشرفت یکسانی نداشتند اما هر دو کشور با بنیاد نهادن حکومتی عرفی و سکولار، هر پدیده و مقوله ی اجتماعی را در جای خودشان قرار دادند و تعریف کردند.
بطوریکه دین و مذهب در دوران رضا شاه بزرگ و کمال آتاتورک و جانشینانشان از بیشترین احترام قلبی مردمان هر دو کشور برخوردار بودند.
اما اما امروز با اینکه در هر دو کشور حکومت اسلامی حاکم است، مردم در اکثریتشان از دین و مذهب حکومتی فاصله گرفتند و دوران رضاشاه بزرگ و محمد رضا شاه ترقی خواه و آتاتورک را آه می کشند.
خوشا بر ملت مصر که مردمانش زود برخاستند و با حمایت ارتش، اسلام سیاسی را در باتلاق تاریخ دفن کردند.
آیا ارتش، سپاهیان و نیروی نظامی ایران و ترکیه را شهامتی مانده و عرق وطن آنها را وجدان می خلد که بیدار شوند و با حرکتی غرور آفرین ایران و ترکیه را از متلاشی شدن رهایی بخشند و نامی نیک از خود در تاریخ ثبت کنند؟
به باور من آری

زیرا ارتش ایران و ترکیه بنیادش بر وطن دوستی و حمایت از رهایی از خرافات و پیشرفت و سازندگی و امنیت ملی تشکیل شده است.
و مطمئئن سلحشوران ارتشی در هر دو کشور برای عبور کم هزینه تر از اسلام سیاسی در ایران و ترکیه به کمین نشستند تا طرحی نو در آسمان خرافات زده ایران و ترکیه در افکنند.
و صد خوشا به حال ارتشیان سلحشور ایران که پشتوانه و حامی ای چون شاهزاده رضا پهلوی دارند که امروز بی هیچ گفتگویی تنها شانس ایران است که از حمایت بین المللی می تواند برخوردار شود.
زیرا سرمایه ای تاریخی، فرهنگی، تمدنی و بین المللی است.
و دریغا که ترکیه از چنین سرمایه ای محروم است و رنج می برد
پاینده ایران
زنده باد ملت ایران

احمد پناهنده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر