۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۹, دوشنبه

علی شریعتی چگونه مُرد؟



علی شریعتی چگونه مُرد؟

این روزها باز حکومت اسلامی در رسانه هایش از ابهامات مرگ علی شریعتی می نویسد و از قول همسرش پوران شریعت رضوی و فرزندنش احسان، طوری مسائل را مطرح می کنند که چنین القا گردد، مرگ علی شریعتی مشکوک و یا ابهام آمیز بوده است.
اما واقعیت امر این است، علی شریعتی شدیدن معتاد به تریاک بود. بطوری که اگر تریاکش قطع می شد و یا به هر دلیلی دیر به او می رسید، تعادلش به هم می خورد و به سمت مرگ می رفت.
وگرنه کسی با او کاری نداشت و او آزادانه حرفهایش را علیه آخوندها و مارکیسیسم می زد و آنجا که داغ می کرد و از جاده انصاف خارج می شد، گوشش را به آرامی می کشیدند تا ناپرهیزی نکند.
به گواهی اسناد به جای مانده از سازمان اطلاعات و امنیت کشور و همچنین گفته های آقای ثابتی، با ساواک همکاری هم می کرده است و زمانی که به دلیل زیاده روی، در بازداشت بسر می برد، بطور مترتب تریاکش به او می رسید که مبادا بمیرد.
و وقتی هم از بازداشت آزاد گردید، تقاضا کرد که به خارج برود.
سازمان امنیت و سازمان گذرنامه در این باره، همه ی امکانات را برایش فراهم کرد تا او بتواند بی هیچ مشکلی گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود.
او ابتدا به بلژیک و سپس نزد خویشان همسرش به انگلستان رفت، که بعد خانه ای اجاره می کند و در آن ساکن می شود.
اما چون امکان دسترسی به تریاک نداشت، بعد از چند روز مثل معتادهای کنار خیابان که هروئین به آنها نمی رسد، چرت می زند و می افتد و می میرد.
همه ی ماجرای مرگش همین است و بقیه حرف و حدیث ها محلی از اعراب ندارد، جر بدنانم کردن سازمان اطلاعات و امتیت کشور که کوچکترین دخالتی در مرگ او نداشته است.
احمد پناهنده

www.apanahan.blogspot.com
www.apanahan.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر