۱۳۹۷ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

باید بر سرخرافات زد و جهل و جهالت را ریشه سوزانید


Bild könnte enthalten: 1 Person, Schuhe und im Freien
باید بر سرخرافات زد و جهل و جهالت را ریشه سوزانید

به نظر می رسد نوشته ی آگاهی دهنده جان و خرد ِ من " حسین کیست؟" اینجا و آنجا، خرافات سالاران را خواب از چشمان ربود و لرزه به ارکان دین و باورشان به معاد و بهشت انداخت.
و هر یک به تناسب حال و احوال، به عابرین پیاده ی تاریخ و یا عوام دخیل بستند که چرا می گویید به این مهملات باور ندارم؟
و شما با این باور نداشتن به عقاید و باور عوام توهین می کنید
عجبا و شگفتا
این شگرد خرافات سالاران را پایانی نیست و هربار برای تحمیل عقاید ضد بشری و ضد کرامت انسانی شان، عوام را سپر خود می کنند تا در پشت آن بنجل ترین کالای فکری و عقیدتی را ابتدا به دست و پای آن عوام زنجیر کنند و بعد با سواری گرفتن از آنها هر آنکس که نوری در ظلمت می تاباند، با ترفند توهین به عقاید عوام خاموش کنند.
چند سد سده ما ایرانیان گرفتار چنین رذالت ها، پستی ها و دست و پا بستن ها هستیم. تا جایی که آنچنان فرصتی برای این خرافات سالاران ایجاد کردیم که نه فقط بر تخت دارا نشستند بلکه پروانه به دستش دادیم تا تاریخ و فرهنگ و تمدن ایرانی را گردن بزنند که هیچ حتا پروانه به آنها دادیم تا در جزیی ترین و خصوصی ترین زندگی ملت ایران دخالت کنند.
اما و هزاران اما و ولی
هرگاه کسی شهامت و جرئت سخن گفتن در این باره را در خود بارور می کند و با صراحتی بی همتا بر این خرافات و جهل هجوم می برد و روشنایی در دلها چراغ می آویزد، خرافات سالاران دسته ها راه می اندازند و بر سر می زنند که:
وا اسلاما و وا مذهبا و وا شریعتا
چرا به عقاید عوام توهین و یا بی احترامی می کنید؟
عجب
بر این باور هستم که در فردای رهایی ملت ایران از ایلغار جهل و جهالت اسلامیون در همه شکلش، باید تمامی امامزاده های سراسر ایران را ابتدا متروکه اعلام کرد و سپس این خانه های خرافات و جهل را خراب و بر خاکروبه های آن، بنای نو که از آن، دانش و موسیقی و شادی و زندگی تولید شود، بنا کرد.
باید بی هیچ درنگی ابتدا با بستر سازی فرهنگی و آگاهی دادن در همه ی عرصه های اجتماعی و بویژه در بخش تحتانی، خانه های خرافات را ویران کرد و ریشه ی جهل را با تیشه، ریشه زد.
و این همه بیش از هرکسی به نفع همانعوام خواهد بود که دیگر ملایی با نام دین و مذهب بر گرده شان سوار نشود، خرافات پروری نکند و تخم جهل نپاشد.
و از این طریق دین و باور به یک امر شخصی و خصوصی تبدیل می شود و احترام خود را در دلها، در خلوت خانه ها کسب می کند.
در این باره دوباره خواهم نوشت
یادتان باشد، هرکس که ژست روشنفکری به شما انتقاد می کند که به عقاید عوام توهین نکنید، بدانید این فرد از همان جنس آخوند است که می خواهد بر دوش عوام سوار شود و سواری بگیرد
احمد پناهنده
18 ماه سپتامبر 2018

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر